PROGRAMA

Sessió 1 (24 feb 12h)
Sexperiencias (José Maria Nunes, 1968) (VO, b/n, 92’)
L’estiu de 1968 a Barcelona un grup de joves protagonitzen un film experimental amb nombreses alusions als esdeveniments internacionals de més ressò en el moment.
Amb la presència de José Maria Nunes (Director) i Manel Muntaner (Ajudant Direcció)


Sexperiencias (José Maria Nunes, 1968)


Sexperiencias (José Maria Nunes, 1968)


Sessió 2 (3 març 12h)
Grands soirs et petits matins (William Klein, 1978) (VOSE, b/n, 98’)
Enregistrat al carrer el mateix Maig del 68 i muntat deu anys més tard, aquest film ofereix un testimoni únic sobre l’atmosfera de manifestacions i debats públics del moment.


Grands soirs et petits matins (William Klein, 1978)


Grands soirs et petits matins (William Klein, 1978)


Sessió 3 (10 març 12h)
Mai 68. Les images de la télevision (Hughes Nancy, 2008) (VO, b/n i color, 100’)
‘La crònica’ tal vegada ‘anacrònica’ en imatges de televisió, capturades entre el 22 de març i el 30 de juny de 1968 en condicions difícils tant degut a la censura com a les vagues i la repressió.


Mai 68. Les images de la télevision (Hughes Nancy, 2008)


Mai 68. Les images de la télevision (Hughes Nancy, 2008)


Sessió 4 (17 març 12h)
Un film comme les autres (Jean-Luc Godard/groupe Dziga Vertov, 1968)(VOSE, color, 100’)
Conversa de cent minuts entre tres estudiants de Nanterre i dos obrers de Renault Flins, poc després de Maig algunes reflexions sobre les dificultats de tendir vincles entre uns i altres.
Amb la presència de Laia Sánchez (Professora Comunicació Audiovisual UAB)


Un film comme les autres (Jean-Luc Godard/groupe Dziga Vertov, 1968)


Un film comme les autres (Jean-Luc Godard/groupe Dziga Vertov, 1968)


Sessió 5 (24 març 12h)
Le fond de l’air est rouge – Les Mains Fragiles (Chris Marker, 1993) (VOSE, color, 90’)
Assaig documentat subjectiu sobre el sorgiment d’una nova onada de contestació internacional, aquesta primera part comprèn de les protestes contra la guerra del Vietnam al Maig Francès.
Amb la presència de Doris Ensinger (Professora Traducció i Interpretació UAB)


Le fond de l’air est rouge – Les Mains Fragiles (Chris Marker, 1993)


Le fond de l’air est rouge – Les Mains Fragiles (Chris Marker, 1993)

Sessió 6 (31 març 12h)
Le fond de l’air est rouge – Les Mains Coupées (Chris Marker, 1993) (VOSE, color, 90’)
Els canvis es veuen progressivament obstaculitzats també als règims burocràtics dels països socialistes, la nova esquerra tot just sorgida s’enfonsa a indrets com Xile, Praga, Cuba, Bolivia...


Le fond de l’air est rouge – Les Mains Coupées (Chris Marker, 1993)


Le fond de l’air est rouge – Les Mains Coupées (Chris Marker, 1993)


Sessió 7 (14 abril 12h)
Tout va bien (Jean-Luc Godard i Jean-Pierre Gorin, 1972) (VOSE, color, 92’)
Film sobre l’ocupació d’una fàbrica d’embotits amb segrest del director i un parell de periodistes, marca el retorn de Godard a un cinema amb actors cèlebres i de caire més comercial.


Tout va bien (Jean-Luc Godard i Jean-Pierre Gorin, 1972)


Tout va bien (Jean-Luc Godard i Jean-Pierre Gorin, 1972)


Sessió 8 (21 abril 12h)
La Société du Spectacle (Guy Debord, 1973) (VOSE, b/n, 88’)
Extensa descripció de ‘La Societat de l’Espectacle’, fragments del llibre homònim llegits a mode de poesia sonora acompanyats per imatges expropiades, rètols, músiques, subtítols.
Amb la presència de Josep M. Català (Catedràtic Comunicació Audiovisual UAB)


La Société du Spectacle (Guy Debord, 1973)


La Société du Spectacle (Guy Debord, 1973)


Sessió 9 (28 abril 12h)
Le Diable Probablement (Robert Bresson, 1977) (VOSE, color, 97’)
El menyspreu per la vida dels joves en un món que s’autoextermina davant la indiferència generalitzada, la devallada dels discursos utòpics del 68 filtrada pel cinematògraf.
Amb la presència de Ludovico Longhi (Professor Comunicació Audiovisual UAB)


Le Diable Probablement (Robert Bresson, 1977)


Le Diable Probablement (Robert Bresson, 1977)


Sessió 10 (5 maig 12h)
In Girum imus nocte et consumimur igni (Guy Debord, 1978) (VOSE, b/n, 100’)
L’aigua i el foc evoquen les derrotes del desig i l’inexorable pas del temps, el títol forma un palíndrom en llatí que podria traduir-se com ‘Donem voltes en la nit consumits pel foc’.
Amb la presència de Josep M. Català (Catedràtic Comunicació Audiovisual UAB)


In Girum imus nocte et consumimur igni (Guy Debord, 1978)


In Girum imus nocte et consumimur igni (Guy Debord, 1978)


Sessió 11 (12 maig 12h)
Milou en Mai (Louis Malle, 1990) (VOSE, color, 107’)
Visió isotèrica sobre el Maig Francès, situada al mateix moment històric dels esdeveniments però centrada en els transvalsos familiars provocats per la mort d’una mare.


Milou en Mai (Louis Malle, 1990)


Milou en Mai (Louis Malle, 1990)


Sessió 12 (19 maig 12h)
Les amants réguliers (Philippe Garrel, 2005) (VOSE, b/n, 178’)
Un jove poeta partícep de la revolta de Maig del 68 s’enamora d’una noia amb qui intenta preservar la utopia en un món tancat que progressivament s’ensorra, l’art i Maig del 68.


Les amants réguliers (Philippe Garrel, 2005)


Les amants réguliers (Philippe Garrel, 2005)